12 juni 2018

Zakelijk Mobiel Zakelijk mobiel buitenland

KPN meldt dat mobiele gebruikers de volgende problemen kunnen ervaren in het buitenland:

  • Geen verbinding kunnen maken met buitenlandse providers;
  • Geen data verkeer mogelijk;
  • Geen internationaal m2m verkeer mogelijk;
  • Geen mogelijkheid om een sms versturen of te ontvangen;
  • Geen mogelijkheid om te bellen of gebeld te worden.

[Update: 18:30] KPN meldt dat er nog geen oplostermijn bekend is. Er wordt continu doorgewerkt aan een oplossing. Wij houden u op de hoogte.

[Update: 21:30] KPN meldt dat de stroomstoring van vanmiddag in KPN datacenter DC2 de grondoorzaak is van de storing. Meerdere links vanuit KPN datacenter verantwoordelijk voor de afhandeling van mobiel internationaal verkeer waren hierdoor verbroken. De komende uren zal het verkeer gefaseerd terugkomen. Wij houden u op de hoogte.

[Update: 00:20] KPN werkt de aankomende uren door aan volledig herstel. Wij houden u op de hoogte.

[Update: 08:50] KPN meldt dat de dienstverlening volledig is hersteld.